Jeep Wagoneer Forum banner
281 - 300 of 311 Posts
Sorry voor de vertraging. De dealer had daadwerkelijk de thermostaat ontvangen die overeenkomt met het nummer eindigend op AA, en heeft hem in een dag gerepareerd! Geen problemen sindsdien. 20k op Series II Carbide.

De dealer vermeldde ook dat er geen retourzendingen zijn geweest voor service na het installeren van de nieuwe thermostaat op een "goed aantal" Wagoneers.
Moedigend. Dank u!

De onze is hier letterlijk net voor gerepareerd. 3 weken geleden oververhitte de vrachtwagen. Moest worden weggesleept. Ze hebben het in 3 dagen gerepareerd met een nieuwe thermostaat.

Wat betreft de leenauto. Ik heb de onze 4 keer gehad in 12.000 mijl. Ze zeggen vrijwel meteen als ze mijn gezicht zien: "Begin niet te schreeuwen, we hebben al een leenauto voor je". Ik heb ze als honden getraind. Ik heb het ze verteld. We hebben een mooie relatie van 100.000 km en 7 jaar garantie.

Mijn Series 3 uit 2023 had vorige week bij 16.700 mijl de thermostaat vervangen. Dankzij dit forum dat me in de juiste richting wees nadat we oververhit raakten en weken later problemen opmerkten rond de 80 km/u - het toerental ging omhoog alsof hij niet wilde schakelen.

Hetzelfde probleem met onze standaarduitvoer. De temperatuur bereikte ongeveer 250 graden bij het trekken van een zeer kleine aanhanger. De airconditioning sloeg uit en het motorvermogen werd verminderd en kwam niet boven de 3500 tpm bij het beklimmen van zeer kleine hellingen, wat een gevaarlijke situatie creëerde in een zone van 75 mph en kon zelfs de 60 niet vasthouden op de hellingen. Er gingen geen dashboardlampjes branden, geen waarschuwing of iets dat ons waarschuwde dat we dicht bij een motorsmelt down kwamen. Gelukkig had ik genoeg kennis om de twee symptomen te herkennen en begon ik onmiddellijk het scherm te controleren. Waarschijnlijk de motor gered van zelfvernietiging. Had net twee dagen eerder een olieverversing bij de dealer gehad. Op de wachtlijst tot volgende maand om hem binnen te krijgen. Ze hebben er nog een die al twee weken wacht op een thermostaat. Lijkt een uiterst veelvoorkomend probleem te zijn. Klinkt alsof we een landelijke terugroepactie en een extra garantieperiode nodig hebben voor mogelijke motorschade die kan zijn opgetreden door een voortijdig defect onderdeel dat kennelijk een bekend probleem is met deze voertuigen.

Welke temperaturen zie je als de thermostaat uitvalt? Treden er motorschade of defecten op? Ik heb 250 graden plus temperatuur op mijn meter gezien en heb nooit een dashboardlampje of -bericht gekregen en voor een aluminium en composiet motorassemblage lijkt dat erg hoog. Het verloor wel vermogen en de airco sloeg uit totdat het afkoelde. Geen koelvloeistofverlies

Wanneer de thermostaat defect raakt, welke temperaturen zie je dan? Treden er motorschade of defecten op als gevolg daarvan? Ik heb 250 graden plus temperatuur op mijn meter gezien en heb nooit een dashboardlampje of -bericht gekregen en voor een aluminium en composiet motorassemblage lijkt dat erg hoog. Hij verloor wel vermogen en de airco sloeg uit totdat hij afkoelde. Geen koelvloeistofverlies
Als die naald hoger beweegt dan normaal, koop dan een nieuwe thermostaat. Voor mij is net onder de halve streep normaal. Bij ongeveer 238, geloof ik, begint die naald omhoog te bewegen. Maar het duurt niet meer dan 20 graden om hem vast te zetten.

2023 Grand Wagoner L 22.000 mijl oververhitte thermostaat vervangen in 3 dagen, vrij snelle doorlooptijd. Was benieuwd of er terugkerende problemen zijn geweest met dit onderdeel of dat het eenmalig was? Ik heb een aantal kleine elektrische problemen gehad met dit voertuig en ben benieuwd wat de volgende stap is.

2023 Grand Wagoner L 22.000 mijl oververhitte thermostaat vervangen in 3 dagen, vrij snelle doorlooptijd. Was benieuwd of er terugkerende problemen zijn geweest met dit onderdeel of dat het eenmalig was? Ik heb een aantal kleine elektrische problemen gehad met dit voertuig en ben benieuwd wat de volgende stap is.
Wat voor elektrische problemen? Ik heb nu een paar maanden gemerkt dat het primaire LCD-scherm in het dashboard bijna lijkt te haperen of om de 30-45 seconden te vernieuwen. Heeft iemand dat ooit gezien?

Als die naald hoger beweegt dan normaal, koop dan een nieuwe thermostaat. Voor mij is net onder de helft normaal. Bij ongeveer 238, geloof ik, zal die naald omhoog beginnen te bewegen. Maar het duurt niet meer dan 20 graden om hem vast te zetten.
Net terug van de dealer met een nieuwe thermostaat. Het AA-onderdeelnummer, dus hopelijk zijn we daar klaar mee

Wat voor elektrische problemen? Ik heb nu een paar maanden gemerkt dat het primaire LCD-scherm in het dashboard lijkt te haperen of om de 30-45 seconden te vernieuwen. Heeft iemand dat ooit gezien?
Ons infotainmentscherm had wat problemen en is vervangen en is veeeel beter. Maar toen de batterij slecht werd, deed hij raar en vernieuwde hij willekeurig of bevroor hij.

De Wagoneers houden niet van lage spanning.

Eens, maar ook niet boven het wijzigen van het onderdeelnummer, zodat de computer zegt dat het niet compatibel is met uw VIN-nummer… ze kunnen het onderdeelnummer wijzigen, maar geen wijziging aan het daadwerkelijke onderdeel… meer in rekening brengen om te zeggen dat het een nieuw onderdeel is. De meesten van hen zijn goed, maar er is maar één rotte appel nodig, zoals ze zeggen!

281 - 300 of 311 Posts