Jeep Wagoneer Forum banner

Hurricane Twin Turbo 510 Probleem - thermostaat vast

2 reading
65K views 310 replies 67 participants last post by  smcadx  
#1 ·
Ik vraag me gewoon af hoeveel anderen hier een mechanische storing ervaren als gevolg van oververhitting van de motor? Op zaterdag 2023 GW S3, die tot nu toe vlekkeloos is geweest, viel uit door een vastzittende thermostaat. Mij is verteld dat deze thermostaten in backorder staan met een wachttijd van ongeveer 45+ dagen, maar nog steeds geen harde ETA. Ze vertellen me dat dit als een nationaal probleem opduikt.
Hoe dan ook, erg teleurstellend, maar ik heb een leen-Wagoneer van de dealer.

Heeft iemand anders hierover gehoord of het ervaren?

#11 ·
Ik ben lid van de 2023 GW 3 Hurricane motor Thermostaat club. Ik heb dat en een batterij in 13 maanden gehad. In beide gevallen een week verloren. Ik ben dol op de auto en als het kleine incidentele problemen zijn, is dat voor mij oké. Er zouden geen problemen moeten zijn, maar een paar kleine, daar kan ik mee leven.
Ik vraag me af of dat de oorzaak is van de problemen met mijn motor, dat hij oververhit raakt, het zou de defecte thermostaat kunnen zijn

#137 ·
Update: ik heb vernomen dat dit een landelijk probleem is en dat onderdelen niet op voorraad zijn. De ETA is nu in juni.
Onnodig te zeggen dat ik Jeep heb gevraagd het voertuig terug te kopen.
Ik heb veel problemen gehad met mijn 2023 Jeep Grand Wagoneer. Ik heb 20.000 mijl en ben al 6 keer in de garage geweest.
Heb je geluk gehad en de dealer zover gekregen dat hij hem terugkocht?

#6 ·
GW ging gisteren kapot en moest worden weggesleept vanwege een thermostaatprobleem. Een andere gewone Wagoneer werd ongeveer een uur voor de onze binnengebracht met hetzelfde probleem. Er werd me verteld dat ze slechts één keer per week een bestelaanvraag kunnen indienen. Ik dacht dat het twee weken zou duren, maar het lijkt veel langer te gaan duren. Tot overmaat van ramp zijn er geen leenauto's beschikbaar van Jeep en is er geen huurauto beschikbaar binnen een uur rijden.

#12 ·
GW ging gisteren kapot en moest worden weggesleept vanwege een thermostaatprobleem. Een andere gewone Wagoneer werd ongeveer een uur voor de onze binnengebracht met hetzelfde probleem.
Er werd ons verteld dat ze slechts één keer per week een bestelaanvraag kunnen indienen. Ik dacht dat het twee weken zou duren, maar het klinkt alsof het veel langer gaat duren. Om het nog erger te maken, zijn er geen leenauto's beschikbaar van Jeep en geen huurauto beschikbaar binnen een uur rijden.
Welkom bij de club, leuk je te ontmoeten

#7 ·
@KipinFl Het spijt me te horen dat je je bij de club hebt aangesloten. Ik begrijp dat iedereen die de HO-orkaan heeft, uiteindelijk de storing zal hebben, omdat het een slecht ontwerp is.
Ik heb mijn leenauto niet van de dealer gekregen, maar van Enterprise voor $ 90/dag. Dealer heeft betaald en betaalt ervoor, dus geen eigen bijdrage.
Ik heb een advocaat geregeld en zal de daadwerkelijke brief indienen waarin mijn intenties over de citroen worden vermeld.

#8 ·
@KipinFl Sorry te horen dat je je bij de club hebt aangesloten. Ik begrijp dat iedereen die de HO-orkaan heeft, uiteindelijk de storing zal hebben, omdat het een slecht ontwerp is.
Ik heb mijn leenauto niet van de dealer gekregen, maar wel van Enterprise voor $90/dag. De dealer heeft betaald en betaalt ervoor, dus geen eigen bijdrage.
Ik heb een advocaat geregeld en zal de daadwerkelijke brief indienen waarin mijn intenties over de citroen worden vermeld.
Hoeveel mijlen heeft uw GW? Heeft u een reactie gekregen op uw verzoek tot terugkoop?
Gisteren was het precies zes maanden eigendom van ons. Achterstallige onderdelen die een week of twee duren, zijn enigszins begrijpelijk, maar 45+ dagen is volkomen onacceptabel.

#9 ·
Ik vraag me gewoon af hoeveel anderen hier een mechanische storing ervaren als gevolg van oververhitting van de motor? Op zaterdag 2023 GW S3, die vlekkeloos is geweest, viel uit door een vastzittende thermostaat. Mij is verteld dat deze thermostaten in backorder staan met een wachttijd van ongeveer 45+ dagen, maar nog steeds geen harde ETA. Ze vertellen me dat dit als een nationaal probleem opduikt.

Nog iemand hierover gehoord of het meegemaakt?
Ik ben gewoon benieuwd of de leen-Wagoneer beter is of dat je daar ook problemen mee hebt

#17 ·
Ik vraag me gewoon af hoeveel anderen hier een mechanische storing ervaren als gevolg van oververhitting van de motor? Op zaterdag 2023 GW S3, die tot nu toe vlekkeloos is geweest, viel uit door een vastzittende thermostaat. Mij is verteld dat deze thermostaten in backorder staan met een wachttijd van ongeveer 45+ dagen, maar nog steeds geen harde ETA. Ze vertellen me dat dit als een nationaal probleem opduikt.

Heeft iemand anders hierover gehoord of het ervaren?
Wat is je bouwdatum, uit nieuwsgierigheid? Ik vraag me af of ze op een bepaald moment in de montage dit probleem met de thermostaat hebben geĂŻntroduceerd (misschien verschillende thermostaatleveranciers, of zoiets) en of er een patroon is dat we kunnen zien met de rapporten die we hier hebben...

#18 ·
Hallo allemaal,
Korte update over mijn 23 GW S3. Onderdeel is binnen 3 weken ontvangen en geĂŻnstalleerd. De spiegel aan de bestuurderskant is ook vervangen.
De auto werd teruggebracht met de spiegel aan de bestuurderskant die eraf viel, en aan de binnenkant waar ze het deurpaneel moesten verwijderen, hebben ze alles bekrast. Ook 3 van de velgen hebben stoeprand schade opgelopen terwijl ze bij de dealer waren.

Even later, na drie dagen rijden. 90% van de antivries is verdwenen. Er zijn geen externe lekken. Dus ik gok dat er een ander probleem is.

God, het bezit was geweldig tot het niet meer was en nu is het probleem na probleem.

#20 ·
Hallo allemaal,
Korte update over mijn 23 GW S3. Onderdeel werd binnen 3 weken ontvangen en geĂŻnstalleerd. De buitenspiegel aan de bestuurderskant is ook vervangen.
De auto werd teruggebracht met de buitenspiegel aan de bestuurderskant die eraf viel, de binnenkant waar ze het deurpaneel moesten verwijderen, ze krasten het allemaal op. Ook 3 van de velgen liepen stoeprand schade op terwijl ze bij de dealer waren.

Even later, na drie dagen rijden. 90% van de antivries is verdwenen. Er zijn geen externe lekken. Dus ik vermoed dat er een ander probleem is.

God, het bezit was geweldig tot het niet meer zo was en nu is het probleem na probleem.
Is dit opgelost? Eventuele aanhoudende problemen.

#22 ·
Ik wilde alleen wat gegevens hierover delen van een peiling die ik in de FB-groep heb gedaan over thermostaatproblemen op de Hurricane.

Van de 29 respondenten met I6 HO (GW) meldden 3 problemen met de thermostaat en 26 meldden geen problemen. (10,3%)
Van de 55 respondenten met de I6 SO (W) meldden 3 problemen met de thermostaat en 52 meldden geen problemen. (5,5%)

Anekdotische rapporten lijken te bevestigen dat het probleem met de vastzittende thermostaat van de Hurricane veel prominenter lijkt te zijn op de HO-versie, maar de SO is niet helemaal immuun.

#23 ·
Ik wilde gewoon wat gegevens hierover delen van een peiling die ik in de FB-groep heb gedaan over thermostaatproblemen op de Hurricane.

Van de 29 respondenten met I6 HO (GW) meldden 3 problemen met de thermostaat en 26 meldden geen problemen. (10,3%)
Van de 55 respondenten met de I6 SO (W) meldden 3 problemen met de thermostaat en 52 meldden geen problemen. (5,5%)

Anekdotische rapporten lijken te bevestigen dat het probleem met de vastzittende thermostaat van de Hurricane veel prominenter lijkt te zijn op de HO-versie, maar de SO is niet helemaal immuun.
Ik kan me niet voorstellen dat dit niet puur een productiefout is, waarschijnlijk een acceptabele foutmarge. Maar als je gestrand raakt, is het stressvol, dan verergeren de vertragingen de problemen terwijl ze garantiereparaties weigeren, maar als je een ongeluk krijgt, lijken de reparatiefaciliteiten die contant voor het onderdeel betalen, voorrang te krijgen

#28 ·
@darrin ja, het symptoom van het consumeren van antivries duidt op een geblazen koppakking of een lekkage in het koelsysteem. Het kan een lekkage zijn in het dashboard of op een verborgen plek. Terug naar de dealer, gij zult gaan.
Dit zijn allemaal nadelige gevolgen van een motor die onlangs oververhit is geraakt door een vastzittende thermostaat!
Het slechte nieuws is dat hij elke keer dat hij naar de dealer gaat, met meer schade wordt vrijgegeven dan hij erin ging. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe dealer.

#30 ·
Ik dacht dat ik een enigszins gerelateerd datapunt aan dit gesprek zou toevoegen, voor het geval het iemand helpt. Ik kocht mijn '22 GWS2O gebruikt, en uit de garantieregistraties blijkt dat de thermostaat rond de 10.000 mijl is vervangen.

Bij ongeveer 20.000 mijl kreeg ik een waarschuwing voor een hoge koelvloeistoftemperatuur en zette ik de auto aan de kant en liet hem afkoelen. Er zat relatief weinig koelvloeistof in, ongeveer 1,5 inch onder de minimale vullijn. Ik vond een dealer en kocht de juiste koelvloeistof en vulde deze tot de maximale vullijn. Hierna was de auto berijdbaar, maar slechts ongeveer 6-7 mijl per keer, omdat de koelvloeistoftemperaturen de 240-250F zouden benaderen. De temperaturen zouden een paar graden dalen bij stilstand (stoplichten, etc..).

Nadat de dealer ernaar had gekeken, vonden ze een klein lek in een slang die naar de thermostaat leidde (onderdeelnummer 68448246AB). Ze merkten op dat de koelvloeistof laag was, dus het ging zeker ergens naartoe. Het onderdeel stond licht op backorder, het duurt een paar dagen voordat het arriveert, maar hopelijk zou het daarna opgelost moeten zijn. De auto staat nog steeds bij de dealer (nu ongeveer 5 dagen), maar ik zal een update geven zodra het is opgelost.

Terzijde, ze hebben een defecte hulpaccu gediagnosticeerd en deze onder garantie vervangen. Ik had een inconsistente activering van de automatische start-stopfunctie opgemerkt. Soms werd deze gewoon nooit geactiveerd, hoewel ik de functie nooit handmatig had uitgeschakeld, wat voor mij prima was, maar op andere momenten zou deze automatisch starten/stoppen, dus ik vermoed dat dit hiermee verband houdt.

#33 ·
Ik hoop dat je de motor niet hebt gekookt - zorg ervoor dat ze een compressietest doen (toont koppakkingen/kromgetrokken)
Meestal, als de 3.0L wordt gereden tot vernietiging door oververhitting, zal er vrijwel geen compressie zijn, de motor zal niet meer draaien. Wat ervoor zorgt dat deze thermostaten 'vast komen te zitten', is dat een deel van de plastic arm die de kogelklep beweegt (dit zijn niet uw typische veer over diafragma stijl T-Stats) breekt, en de kogelklep beweegt gewoon niet meer omdat er niets de waspelletmotor met de kogelklep zelf verbindt.

Image

#35 ·
Waarschuwing, onwetendheid ten volle getoond hier! Wat is het eerste dat een eigenaar zou moeten verwachten dat een thermostaatprobleem aangeeft (bijv. lekkage, stroomuitval, rook, enz....)? Versnelt iets het kapot gaan van de thermostaat... hard rijden, hoge toeren, kilometerstand, enz.?

#36 · (Edited)
Waarschuwing, hier wordt onwetendheid ten toon gespreid! Wat is het eerste dat een eigenaar zou moeten verwachten dat wijst op een thermostaatprobleem (bijv. lekkage, vermogensverlies, rook, enz.)? Versnelt iets het kapot gaan van de thermostaat... hard rijden, hoge toeren, kilometers, etc.?
De motortemperatuur schiet omhoog, wat leidt tot permanente motorschade als de thermostaat vastzit. Als de thermostaat open blijft staan, verwarmt de verwarming in de auto de auto niet, maar ik vond aanvullende informatie op Reddit:
"Uw auto is bedoeld om te draaien op bedrijfstemperatuur. Omdat uw thermostaat open blijft staan, duurt het veel langer dan normaal om die temperatuur te bereiken. Alleen al dit is zwaar voor bijna elk bewegend onderdeel in uw motor.
Bovendien probeert uw auto zichzelf sneller op te warmen door de ontstekingsafstelling te vervroegen en een rijker lucht-brandstofmengsel te gebruiken. Beide dingen zijn slecht voor het brandstofverbruik.
Niets zal onmiddellijk falen, maar u haalt kilometers van de levensduur af hoe langer u buiten de juiste bedrijfstemperatuur verblijft."

#37 ·
Vandaag had onze 13.000 mijl Wagoneer dit oververhittingsprobleem en viel onderweg stil. Ik weet niet zeker of het gerelateerd is aan dit thermostaatprobleem, maar waarschijnlijk wel. Het is echt balen, want deze auto heeft hier en daar problemen gehad en nu is hij er helemaal mee gestopt. Ik begon mijn beslissing om met deze aankoop door te gaan in twijfel te trekken.

#38 ·
Vandaag had onze 13.000 mijl Wagoneer dit oververhittingsprobleem en viel onderweg uit. Ik weet niet zeker of het gerelateerd is aan dit thermostaatprobleem, maar waarschijnlijk wel... Het is echt klote, want deze auto heeft hier en daar problemen gehad en nu is hij er helemaal mee gestopt. Ik ben mijn beslissing om deze aankoop te doen in twijfel gaan trekken.
High Output of Standard Output motor?

#41 ·
Hoge output of standaard output motor?
Ik heb hetzelfde....Laat ons weten wat je terug hoort.
Het lijkt erop dat de meeste thermische problemen met de HO zijn, ik hoopte dat wij met de SO onder de radar zouden vliegen..
De auto is net naar de dealer gesleept, ik zal aan het einde van de dag updaten over de volgende stappen

#48 ·
2023 GW S3 van een jaar oud is net uit de garage gekomen nadat hij er 34 dagen had gestaan. Hij oververhitte willekeurig en liet mij en mijn kinderen in de steek. Ik had er tot dan toe nog nooit problemen mee gehad. De dealer zegt dat de radiatorslang kapot was. Het duurde twee weken om dat onderdeel te krijgen. Toen ontdekten ze dat de thermostaat vastzat. Er gingen nog anderhalve week voorbij en mijn vakantie kwam en ging terwijl mijn GW in de garage stond. We komen terug na 10 dagen weg te zijn geweest in een huurauto die door de dealer werd betaald, en hij was nog steeds kapot. Ze hadden een andere koelslang gevonden waar een klem ontbrak en die aan elkaar was gesmolten. Ik heb mijn auto 34 dagen lang niet teruggekregen. Nu zweer ik dat ik een luider motorgeluid aan de passagierskant hoor. Deze auto heeft alles wat ik wil - maar ik hoop dat ik me geen zorgen hoef te maken dat ik ergens strand.

#49 ·
Ik ben in Canada met GW S3 en heb onlangs een "klanttevredenheidsbericht 26B" ontvangen waarin staat dat de thermostaat vervangen moet worden. Als ik de blog lees, klinkt het als enge dingen. Ik heb ook de HO 3L-motor. Heb er maar 12 km (7,45 mijl) mee gereden en ben hem nu 9-10 maanden in bezit. Ik ben een beetje bezorgd, want dit klinkt als een tikkende tijdbom. Maar als ik dit allemaal lees, klinkt het alsof de truck na de reparatie bij de dealer met nog meer problemen terugkwam? Ik vraag me af of dit komt omdat de motor oververhit is geraakt? Of weten de servicemedewerkers gewoon niet hoe ze de vervanging correct moeten uitvoeren. Dit is een zeer complexe motor. Weet iemand waar de aandrijfpen van de thermostaat kogelkraan zich bevindt? Is dit iets dat gemakkelijk toegankelijk is of moeten ze veel apparatuur verwijderen om erbij te komen? Zoals ik al zei, ik heb geen vertrouwen in het vermogen van de dealers om aan deze complexe motor te werken. Ze zouden de dingen erger kunnen maken. Maar tegelijkertijd is het te riskant om met de auto te rijden. Wat voor kilometerstand zien jullie voordat er een storing optreedt?

#50 ·
Ik ben in Canada met GW S3 en heb onlangs een "klanttevredenheidsbericht 26B" ontvangen waarin staat dat de thermostaat vervangen moet worden. Als ik de blog lees, klinkt dat als enge dingen. Ik heb ook de HO 3L motor. Heb er maar 12 km (7,45 mijl) mee gereden, ben er nu 9-10 maanden eigenaar van. Ik ben een beetje bezorgd, want dit klinkt als een tikkende tijdbom. Maar als ik dit allemaal lees, klinkt het alsof de truck na reparatie bij de dealer met nog meer problemen terugkwam? Ik vraag me af of dit komt omdat de motor oververhit is geraakt? Of weten de servicemedewerkers gewoon niet hoe ze de vervanging goed moeten uitvoeren. Dit is een zeer complexe motor. Weet iemand waar de aandrijfpen van de thermostaatkogelklep zich bevindt? Is dit iets dat gemakkelijk toegankelijk is of moeten ze veel apparatuur verwijderen om er te komen? Zoals ik al zei, ik heb geen vertrouwen in het vermogen van de dealers om aan deze complexe motor te werken. Ze zouden de zaken nog erger kunnen maken. Maar tegelijkertijd is het te riskant om met de auto te rijden. Wat voor kilometerstand zien jullie voordat er een storing optreedt?
De thermostaat is bevestigd aan de waterpomp (10 in de illustratie).
De gepubliceerde serviceprocedure schrijft voor dat de waterpomp uit de motor wordt verwijderd om de thermostaat te onderhouden. Verwijdering van de waterpomp vereist verwijdering van de A/C-compressor voor toegang.

Image

Een ervaren technicus zal eenvoudigweg toegang krijgen tot de thermostaat via de linker voorwielkast en de thermostaat vervangen zonder eerst de waterpomp te verwijderen. Duurt ongeveer een uur.

#55 ·
Als hij oververhit raakt en je nog garantie hebt, krijg je een nieuwe motor. Hij zal niet in brand vliegen, hij zal gewoon stoppen. Persoonlijk zou ik het niet riskeren, het lijkt me een slecht advies. De dealer legt de aansprakelijkheid bij FCA, dus laat ze het op papier zetten
dat is wishful thinking lol! dealers runnen een bedrijf geen liefdadigheid ze moeten geld verdienen. je krijgt geen nieuwe motor. dit is wat er gaat gebeuren. als hij oververhit raakt, moet je je auto naar de dealer slepen, het kan een maand duren om de onderdelen te krijgen, ze vervangen alleen het thermostaat onderdeel. ze zullen niet de tijd nemen om te zien of de oververhitting andere problemen heeft veroorzaakt. je auto zal rijden, je zult misschien merken dat je motor niet meer hetzelfde loopt, maar je hebt in ieder geval je auto terug na 2 maanden. na een tijdje gaat er iets kapot aan de motor, je bent terug bij de dealer, ze zeggen dat ze het repareren maar de dingen vallen de een na de ander uit.... je beste optie is om niet in de eerste plaats bij de dealer terecht te komen, maar dit is niet mogelijk omdat je een tikkende tijdbom hebt. de volgende beste optie is om het probleem te repareren voordat het andere schade aan de motor veroorzaakt. niet ideaal. deze monteurs die bij deze dealers werken, geven geen fuck om je truck, ze installeren het onderdeel misschien niet correct, want we hebben nu geleerd dat er geen echte procedure is om te volgen. nog steeds een betere optie dan de motor te laten oververhitten als je bergop rijdt, sleept of op een snelweg waar je niet meteen kunt stoppen en stoppen.

#58 ·
Voeg nog een punt toe aan dit probleem. Mijn L-serie 2 reed een paar weken geleden met een hoger toerental. Zie de foto, hij blijft op ongeveer 3k staan ​​in elke versnelling/snelheid. Hierdoor zou het voertuig oververhit raken. Toen ik stopte, daalde het toerental van het voertuig en ging het oliedruklampje branden.

Ze vertellen me dat het de thermostaat is. We zullen zien.

Daarnaast kan ik mijn achterklep niet automatisch sluiten. Sluit niet en krijg "temp" niet beschikbaar"
Image

#89 ·
Voeg nog een probleem toe aan deze kwestie. Mijn L-serie 2 zou een paar weken geleden bij een hoger toerental rijden. Zie de foto, hij blijft op ongeveer 3k staan ​​in elke versnelling/snelheid. Hierdoor zou het voertuig oververhit raken. Toen ik stopte, zou het voertuig het toerental verlagen en zou het waarschuwingslampje voor lage oliedruk gaan branden. Ze vertellen me thermostaat. We zullen zien. Bovendien kan ik mijn achterklep niet automatisch sluiten. Sluit niet en krijg "temp" niet beschikbaar" View attachment 2593
Ik heb hetzelfde probleem. Is er een update over uw voertuig? Zoals anderen hebben gewaarschuwd, maak ik me zorgen over de trapsgewijze problemen als gevolg van oververhitting van de motor.

#60 ·
Ik vraag me gewoon af hoeveel anderen hier een mechanische storing ervaren als gevolg van oververhitting van de motor? Op zaterdag 2023 GW S3, die vlekkeloos is geweest, viel uit door een vastzittende thermostaat. Mij is verteld dat deze thermostaten in backorder staan met een wachttijd van ongeveer 45+ dagen, maar nog steeds geen harde ETA. Ze vertellen me dat dit als een nationaal probleem opduikt.
Hoe dan ook, erg teleurstellend, maar ik heb een leen-Wagoneer van de dealer gekregen.

Heeft iemand anders hierover gehoord of het meegemaakt?
Ik ben momenteel gestrand langs de weg en wacht op een sleepwagen vanwege een kapotte thermostaat op 2,5 mijl van de dealer. Ik mis mijn Hemi 5.7
mijn 2022 heeft de Hemi geen problemen! Ik heb die motoren 200k mijl zien rijden zonder storing. Ik ben erg overstuur. FCA weet dat dit een probleem is en ik heb net de terugroepactie voor de veiligheidsgordel gehad en dit is niet aangepakt!!!!!!!!

#61 ·
Ik ben momenteel gestrand langs de weg en wacht op een sleepwagen vanwege een slechte thermostaat op 2,5 mijl van de dealer. Ik mis mijn Hemi 5.7, mijn 2022 heeft de Hemi, geen problemen! Ik heb die motoren 200.000 mijl zien rijden zonder storing. Ik ben erg overstuur. FCA weet dat dit een probleem is en ik heb net de terugroepactie voor de veiligheidsgordel gehad en dit is niet aangepakt!!!!!!!!
Deed die van jou ook het toerental-ding zoals de mijne deed voordat hij opwarmde?