Ik dacht dat ik een enigszins gerelateerd datapunt aan dit gesprek zou toevoegen, voor het geval het iemand helpt. Ik kocht mijn '22 GWS2O gebruikt, en uit de garantieregistraties blijkt dat de thermostaat rond de 10.000 mijl is vervangen.
Bij ongeveer 20.000 mijl kreeg ik een waarschuwing voor een hoge koelvloeistoftemperatuur en zette ik de auto aan de kant en liet hem afkoelen. Er zat relatief weinig koelvloeistof in, ongeveer 1,5 inch onder de minimale vullijn. Ik vond een dealer en kocht de juiste koelvloeistof en vulde deze tot de maximale vullijn. Hierna was de auto berijdbaar, maar slechts ongeveer 6-7 mijl per keer, omdat de koelvloeistoftemperaturen de 240-250F zouden benaderen. De temperaturen zouden een paar graden dalen bij stilstand (stoplichten, etc..).
Nadat de dealer ernaar had gekeken, vonden ze een klein lek in een slang die naar de thermostaat leidde (onderdeelnummer 68448246AB). Ze merkten op dat de koelvloeistof laag was, dus het ging zeker ergens naartoe. Het onderdeel stond licht op backorder, het duurt een paar dagen voordat het arriveert, maar hopelijk zou het daarna opgelost moeten zijn. De auto staat nog steeds bij de dealer (nu ongeveer 5 dagen), maar ik zal een update geven zodra het is opgelost.
Terzijde, ze hebben een defecte hulpaccu gediagnosticeerd en deze onder garantie vervangen. Ik had een inconsistente activering van de automatische start-stopfunctie opgemerkt. Soms werd deze gewoon nooit geactiveerd, hoewel ik de functie nooit handmatig had uitgeschakeld, wat voor mij prima was, maar op andere momenten zou deze automatisch starten/stoppen, dus ik vermoed dat dit hiermee verband houdt.